Social Icons

Monday 29 July 2013

Set Penyusuan Shaklee

Assalammualaikum...

Susu ibu merupakan anugerah yang besar bagi semua ibu selepas melahirkan ...Tetapi masih ramai ibu yang tidak mengetahui manfaat dan kelebihan yang bakal diperolehi ibu dan anak. Diantaranya ialah:

1. Menyusukan bayi akan membantu anda kembali kepada bentuk badan yang asal dengan lebih cepat.
2. dapat mengecutkan rahim yang sebelum ini membesar 20 kali lebih besar berbanding sebelum hamil.
3. Bayi lebih mudah hadam jika penyusuan secara sepenuhnya.Ini di sebabkan enzim yang terkandung dalam susu ibu membantu proses penghadaman.
4. Segala khasiat yang terdapat dalam susu ibu lebih cepat diserap ke dalam sistem tubuh bayi dibandingkan dengan susu formula
5. Bayi yang disusukan secara ekslusif  jarang sekali dihinggapi penyakit kerana susu ibu memgandungi antibodi kepada pelbagai jenis penyakit.

Apabila lepas bersalin para ibu akan menjalani tempoh berpantang selama 44 hari . Dalam tempoh ini juga kebanyakan ibu yang berpantang  mengamalkan jamu dan kurang mengambil makanan yang berkhasiat.

Tetapi untuk membekalkan  nutrien yang sentiasa cukup pada bayi, para ibu juga perlu  mengambil pemakanan yang lengkap dan berkhasiat agar lebih bertenaga dalam menjayakan proses penyusuan bayi dengan berterusan .

Semoga info diatas dapat memberi manfaat bagi suami - isteri  yang masih tercari-cari produk yang sesuai untuk menjayakan penyusuan bayi yang lengkap ini.


hubungi saya, Siti Hawa Ibrahim
Call/SMS - 017-291 1181







No comments:

Post a Comment

 

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.