Social Icons

Sunday 13 October 2013

Menguatkan Sistem Imun Badan

Jika kita selalu dijangkiti penyakit seperti deman,selsema , batuk dan pelbagai lagi .Ini menunjukkan sistem imuniti badan kita itu lemah dan memerlukan bantuan untuk meningkatkan sistem imuniti .

Penemuan terhebat dalam bidang Immunologi setelah pelbagai kajian dibuat selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr Yasuhiko Kojima dari University Tokyo telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi DIDUNIA iaitu NUTRIFERON.

Apa itu Nutriferon?

Ianya merupakan suplemen yang merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh : T-Cells, B-Cells dan makrofag.

Nutriferon adalah satu formula Eksklusif dan di Paten oleh Shaklee sahaja dan tidak dijual di kedai-kedai biasa selain hanya boleh didapati melalui SHAKLEE

4 ekstrak tumbuhan merupakan pengalak interfron semulajadi - menyokong kesihatan Imun.

# Biji Labu
Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh .
Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser

# Biji Plantago Asiatica
Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun

# Honeysuckle Jepun
Menentang pencerobohan virus dan kuman

# Bunga Safflower
Menghasilkan dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.

Dari mana datangnya Virus, Kuman dan Mikrob?

Kita sentiasa terdedah kepada pelbagai jenis mikrob melalui pernafasan( hawa-dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk)sentuhan dengan pelbagai objek serta makanan, latihan fizikal dan lain-lain

Bagaimana Mikrob Menjejaskan imun sistem kita?

Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stres, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain.


Antara manfaat utamanya:

[*] Melindungi dari Influenza-Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara,melindungi dengan berkesan daripada virus,mikrob,termasuk selsema, alergi,inflamasi dan influenza.

[*] Meringankan Stres & Kelesuan- Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

[*] Melambatkan Penuaan- Formula unik Nutriferon@merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus, dan kuman. Justeru itu sel-sel akan  menjadi lebih sihat.

[*] Mempertingkatkan Menopaus- Hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.

[*] Mempertingkatkan PMS- Terbukti secara klinikal mengurangkan simpton yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

[*] Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C - Keberkesanan Nutriferon@ dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimunkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Thanks for reading! :)

Ingin mendapatkan makanan tambahan yang sesuai untuk anda dan keluarga? Hubungi saya untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Siti Hawa
Shaklee ID No : 929498
Siti6874@gmail.com
017-291 1181(Call/Sms/Whatsap)











No comments:

Post a Comment

 

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.